Scenariusz zajęć z edukacji matematycznej w kl. I z wykorzystaniem TIK
Temat: Doskonalenie dodawania i odejmowania w zakresie 10.
Data: 25.11.2019 r.
Nauczyciel prowadzący: Aneta Pawłowska
Cele ogólne
- Utrwalenie i rozwijanie umiejętności w zakresie 10
- Rozwijanie umiejętności rozwiązywania zadań z treścią
- Poprawianie sprawności rachunkowej
Cele szczegółowe
Uczeń:
- Dokonuje obliczeń na konkretach i w pamięci na dodawanie i odejmowanie w zakresie 10
- Rozwiązuje zadania z treścią stosując odpowiednie działania
- Samodzielnie zapisuje odpowiednie działania do zadań i dokonuje poprawnych obliczeń
- Stosuje zasady fair play w rywalizacji
- Potrafi zaakceptować wygraną i porażkę
- Posługuje się monitorem interaktywnym w celu doskonalenia umiejętności matematycznych.
Metody pracy
- pogadanka
- ćwiczenia przedmiotowe
- gry dydaktyczne
Formy pracy
- praca indywidualna
- praca w grupach
- praca z całą grupą
Środki dydaktyczne
Komputer z dostępem do Internetu, monitor interaktywny, aplikacja Learning apps.org, podręczniki, karty pracy, kartoniki z cyframi od 1 do 10 i znakami matematycznymi (+,-,=), plansze matematyczne, sylwety leśnych zwierząt, płyta z muzyką.
Przebieg zajęć
- Powitanka.
- Przedstawienie tematu zajęć.
- Ile to jest? zabawa ruchowa. Dzieci otrzymują rysunki z sylwetami zwierząt leśnych, poruszają się po Sali w rytm muzyki.
Nauczyciel zatrzymuje muzykę i mówi np. na polanę przybiegły dwie wiewiórki i pięć saren. Ile jest zwierząt na polanie? Dzieci z odpowiednimi rysunkami zwierząt łączą się w grupy i podają wynik. Zabawę powtarzamy kilka razy.
- Rozwiązanie zadania z tekstem w karcie pracy.
- Praca z monitorem interaktywnym . dodawanie i odejmowanie w zakresie 10. https://learningapps.org/2061719 https://learningapps.org/1093194
- Zawody matematyczne. Dzieci podzielone na trzyosobowe zespoły wykonują podane przez nauczyciela działania np. 7=5+?. Układają z kartoników z cyframi i znakami matematycznymi odpowiedni zapis i uzupełniają go. Po kilku rundach sprawdzamy wyniki (za każde poprawne rozwiązanie drużyna zdobywa 1 punkt).
- Podsumowanie zajęć. Dzieci siedzą w kręgu i kończą zdanie: Dzisiaj nauczyłam się/ nauczyłem się
Aneta Pawłowska
© Szkoła Podstawowa w Darominie