Scenariusz zajęć z edukacji matematycznej w kl. I z wykorzystaniem TIK


Temat: Doskonalenie dodawania i odejmowania w zakresie 10.
Data: 25.11.2019 r.
Nauczyciel prowadzący: Aneta Pawłowska

Cele ogólne

  • Utrwalenie i rozwijanie umiejętności w zakresie 10
  • Rozwijanie umiejętności rozwiązywania zadań z treścią
  • Poprawianie sprawności rachunkowej


Cele szczegółowe

Uczeń:
  • Dokonuje obliczeń na konkretach i w pamięci na dodawanie i odejmowanie w zakresie 10
  • Rozwiązuje zadania z treścią stosując odpowiednie działania
  • Samodzielnie zapisuje odpowiednie działania do zadań i dokonuje poprawnych obliczeń
  • Stosuje zasady fair play w rywalizacji
  • Potrafi zaakceptować wygraną i porażkę
  • Posługuje się monitorem interaktywnym w celu doskonalenia umiejętności matematycznych.


Metody pracy

  • pogadanka
  • ćwiczenia przedmiotowe
  • gry dydaktyczne


Formy pracy

  • praca indywidualna
  • praca w grupach
  • praca z całą grupą


Środki dydaktyczne

Komputer z dostępem do Internetu, monitor interaktywny, aplikacja Learning apps.org, podręczniki, karty pracy, kartoniki z cyframi od 1 do 10 i znakami matematycznymi (+,-,=), plansze matematyczne, sylwety leśnych zwierząt, płyta z muzyką.

Przebieg zajęć

  1. Powitanka.
  2. Przedstawienie tematu zajęć.
  3. Ile to jest? –zabawa ruchowa. Dzieci otrzymują rysunki z sylwetami zwierząt leśnych, poruszają się po Sali w rytm muzyki. Nauczyciel zatrzymuje muzykę i mówi np. na polanę przybiegły dwie wiewiórki i pięć saren. Ile jest zwierząt na polanie? Dzieci z odpowiednimi rysunkami zwierząt łączą się w grupy i podają wynik. Zabawę powtarzamy kilka razy.
  4. Rozwiązanie zadania z tekstem w karcie pracy.
  5. Praca z monitorem interaktywnym . dodawanie i odejmowanie w zakresie 10. https://learningapps.org/2061719 https://learningapps.org/1093194
  6. Zawody matematyczne. Dzieci podzielone na trzyosobowe zespoły wykonują podane przez nauczyciela działania np. 7=5+?. Układają z kartoników z cyframi i znakami matematycznymi odpowiedni zapis i uzupełniają go. Po kilku rundach sprawdzamy wyniki (za każde poprawne rozwiązanie drużyna zdobywa 1 punkt).
  7. Podsumowanie zajęć. Dzieci siedzą w kręgu i kończą zdanie: Dzisiaj nauczyłam się/ nauczyłem się…


Aneta Pawłowska

© Szkoła Podstawowa w Darominie