Scenariusz zajęć z języka angielskiego z wykorzystaniem TIK w klasie V
Nauczyciel prowadzący: Sylwia Pajdała
Data: 10.01.2020
Temat: Big world revision. Powtórzenie materiału leksyklano-gramatycznego z rozdziału 4.
Cele lekcji:
- powtórzenie i utrwalenie słownictwa związanego z elementami krajobrazu, zainteresowaniami, zwierzętami i przymiotnikami ich opisującymi.
- powtórzenie zasad stopniowania przymiotników w języku angielskim
- powtórzenie słownictwa związanego z pytaniem o opinie oraz wrażaniem własnej opini
- ćwiczenie umiejętności receptywnych (słuchanie i czytanie)
Środki dydaktyczne:
- podręcznik oraz zeszyt ćwiczeń English Class A1+
- monitor interaktywny
Faza wstępna:
- Nauczyciel sprawdza listę obecności oraz pracę domową
- Nauczyciel podaje temat lekcji oraz przedstawia uczniom jej cele.
- Uczniowie zapisują temat zajęć w zeszytach przedmiotowych.
Faza zasadnicza:
- Uczniowie wykonują na monitorze interaktywny zadanie polegające na dopasowaniu zdjęć do nazw elementów krajobrazu.
- Link: https://learningapps.org/display?v=ptzji40r519
- Uczniowie wykonują zadanie z podręcznika, w którym z podanych liter, korzystając ze wskazówek układają nazwy elementów krajobrazu (zad.1 str.62).
- Uczniowie rozwiązują krzyżówkę zawierającą nazwy elementów krajobrazu.
- Link: https://learningapps.org/display?v=pjcev45e220
- Uczniowie wykonują zadanie z podręcznika, w którym wybierają przymiotnik, który we właściwy sposób uzupełnia zdanie (zad. 2 str. 62).
- Uczniowie wyszukują przymiotniki w kwadracie wyrazowym w aplikacji learning apps.
- Link: https://learningapps.org/display?v=pg0n082u520
- Uczniowie wykonują zadania z podręcznika, polegające na uzupełnieniu zdań przymiotnikami w stopniu wyższym i najwyższym (zad. 3 i 4 str. 62).
- Uczniowie uzupełniają zdania przymiotnikami w stopniu wyższym lun najwyższym w aplikacji learning apps.
- Link: https://learningapps.org/display?v=ps4zdgkcj20
- Uczniowie układają w odpowiedniej kolejności dialog zawierający wyrażenia opinii oraz pytania o opinię (zad. 7 str. 62)
- Uczniowie czytają tekst i odpowiadają na pytania dotyczące jego treści (zad. 8 i 9 str. 63)
- Uczniowie wykonują zadanie rozwijające umiejętność rozumienia ze słuchu, polegające na dopasowaniu podanych zdań do wypowiedzi osób zwartych w nagraniu. Nagranie jest odtwarzane za pomocą monitora interaktywnego.
Faza końcowa:
- Nauczyciel zadaje prace domową ( str. 38, zeszyt ćwiczeń)
Opracowanie: Sylwia Pajdała
© Szkoła Podstawowa w Darominie