Scenariusz zajęć z języka angielskiego z wykorzystaniem TIK w klasie V


Nauczyciel prowadzący: Sylwia Pajdała

Data: 10.01.2020

Temat: Big world – revision. Powtórzenie materiału leksyklano-gramatycznego z rozdziału 4.

Cele lekcji:

  • powtórzenie i utrwalenie słownictwa związanego z elementami krajobrazu, zainteresowaniami, zwierzętami i przymiotnikami ich opisującymi.
  • powtórzenie zasad stopniowania przymiotników w języku angielskim
  • powtórzenie słownictwa związanego z pytaniem o opinie oraz wrażaniem własnej opini
  • ćwiczenie umiejętności receptywnych (słuchanie i czytanie)


Środki dydaktyczne:

  • podręcznik oraz zeszyt ćwiczeń English Class A1+
  • monitor interaktywny


Faza wstępna:

  • Nauczyciel sprawdza listę obecności oraz pracę domową
  • Nauczyciel podaje temat lekcji oraz przedstawia uczniom jej cele.
  • Uczniowie zapisują temat zajęć w zeszytach przedmiotowych.


Faza zasadnicza:

  • Uczniowie wykonują na monitorze interaktywny zadanie polegające na dopasowaniu zdjęć do nazw elementów krajobrazu.
  • Link: https://learningapps.org/display?v=ptzji40r519
  • Uczniowie wykonują zadanie z podręcznika, w którym z podanych liter, korzystając ze wskazówek układają nazwy elementów krajobrazu (zad.1 str.62).
  • Uczniowie rozwiązują krzyżówkę zawierającą nazwy elementów krajobrazu.
  • Link: https://learningapps.org/display?v=pjcev45e220
  • Uczniowie wykonują zadanie z podręcznika, w którym wybierają przymiotnik, który we właściwy sposób uzupełnia zdanie (zad. 2 str. 62).
  • Uczniowie wyszukują przymiotniki w kwadracie wyrazowym w aplikacji learning apps.
  • Link: https://learningapps.org/display?v=pg0n082u520
  • Uczniowie wykonują zadania z podręcznika, polegające na uzupełnieniu zdań przymiotnikami w stopniu wyższym i najwyższym (zad. 3 i 4 str. 62).
  • Uczniowie uzupełniają zdania przymiotnikami w stopniu wyższym lun najwyższym w aplikacji learning apps.
  • Link: https://learningapps.org/display?v=ps4zdgkcj20
  • Uczniowie układają w odpowiedniej kolejności dialog zawierający wyrażenia opinii oraz pytania o opinię (zad. 7 str. 62)
  • Uczniowie czytają tekst i odpowiadają na pytania dotyczące jego treści (zad. 8 i 9 str. 63)
  • Uczniowie wykonują zadanie rozwijające umiejętność rozumienia ze słuchu, polegające na dopasowaniu podanych zdań do wypowiedzi osób zwartych w nagraniu. Nagranie jest odtwarzane za pomocą monitora interaktywnego.


Faza końcowa:

  • Nauczyciel zadaje prace domową ( str. 38, zeszyt ćwiczeń)


Opracowanie: Sylwia Pajdała

© Szkoła Podstawowa w Darominie