SCENARIUSZ ZAJĘĆ W ODDZIALE PRZEDSZKOLNYM GRUPA 6-LATKI Z WYKORZYSTANIEM „TIK”


NAUCZYCIEL PROWADZĄCY: Teresa Madej

DATA: 21. 02. 2020 r.

TEMAT ZAJĘĆ: Dinozaury – stwory z przeszłości.

CELE GŁÓWNE:

  • rozwijanie kompetencji samodzielnego uczenia się z różnych źródeł;
  • doskonalenie umiejętności odczytywania symboli i posługiwania się nimi.
CELE SZCZEGÓŁOWE:

Dziecko

  • samodzielnie wyszukuje informacje w różnych źródłach;
  • samodzielnie tworzy plakat na określony temat;
  • rozwija umiejętności współpracy;
  • porusza się po sali zgodnie z instrukcją;
  • doskonali umiejętność wypowiadania się na określony temat;
  • doskonali umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej;
  • doskonali umiejętności postępowania według instrukcji;
  • ćwiczy aparat artykulacyjny i aparat mowy;
  • rozwija ekspresję ruchową;
  • doskonali sprawność grafomotoryczną.


POMOCE DYDAKTYCZNE:

sylwety dinozaurów z podpisami: tyranozaur, pteranodon, diplodok i triceratops; książki i albumy o dinozaurach; mazaki; kolorowy papier; klej; nożyczki; arkusze szarego papieru; sylwetki dinozaurów z paskiem dwustronnej taśmy klejącej; kredki; karty pracy; monitor interaktywny.

METODY: rozmowa, samodzielnych doświadczeń, zadań stawianych dziecku, metoda ćwiczeń.

FORMY PRACY: zbiorowa, grupowa, indywidualna

Przebieg zajęć:

  1. Łączenie kolejnych punktów- liczb i przeciąganie linii pomiędzy nimi . Połączone punkty odsłaniają ukryty obrazek dinozaura. https://www.eprzedszkolaki.pl/gry-edukacyjne/zabawy-matematyczne/46/polacz-punkty-dinozaur
  2. „Co jadły dinozaury, gdzie mieszkały i jak żyły?”
    Nauczyciel przypina na tablicy sylwety dinozaurów z podpisami : tyranozaur, pteranodon, diplodok i triceratops. Dzieli grupę na cztery zespoły i przydziela każdemu z nich losowo wybranego dinozaura. Zadaniem grup jest odszukanie w różnych źródłach – książkach, albumach, czasopismach – informacji o tym zwierzęciu. Nauczyciel umieszcza na tablicy również symbole oznaczające, jakie informacje powinny zgromadzić dzieci, np. symbol jedzenia, wielkości, sposobu zdobywania jedzenia, miejsca zamieszkania.
  3. „Plakaty z dinozaurami” – wspólna praca plastyczna.
    Nauczyciel rozdaje grupom mazaki, papier kolorowy, klej, nożyczki i arkusze szarego papieru. Zadaniem grup jest stworzenie plakatów podsumowujących wiedzę, którą zebrały o dinozaurach. Dzieci mają uwzględnić te cechy, które są oznaczone symbolami przypiętymi do tablicy. Po zakończonej pracy kolejne grupy prezentują swoje plakaty i wypowiadają się na temat pracy.
  4. „W pradawnym lesie” – zabawa ruchowa.
    Każde wybiera jedną sylwetę dinozaura z paskiem dwustronnej taśmy klejącej i przykleja ją na koszulkę. Dzieci dokonują analizy sylabowej nazw dinozaurów i wytupują sylaby. Następnie naśladują ruch wybranych stworzeń przy odgłosach lasu odtwarzanych z płyty CD.
  5. Ćwiczenia na monitorze interaktywnym. dinozaury w kolejności od Ustawianie dinozaurów od największego z lewej do najmniejszego z prawej. https://www.eprzedszkolaki.pl/gry-edukacyjne/percepcja-wzrokowa-i-sluchowa/136/dinozaury-w-rzedzie Kolorowanie obrazka dinozaura https://www.eprzedszkolaki.pl/gry-edukacyjne/sztuka-technika-i-kreatywnosc/109/kolorowanka-dinozaur-2 Układanie puzzli z dinozaurami. https://www.eprzedszkolaki.pl/gry-edukacyjne/percepcja-wzrokowa-i-sluchowa/29/puzzle-dinozaury Memory -smoki https://www.eprzedszkolaki.pl/gry-edukacyjne/pamiec-uwaga-spostrzegawczosc/21/memory-smoki
  6. Praca z kartą pracy.

  7. Rysowanie dinozaura według instrukcji.

Opracowanie: Teresa Madej

© Szkoła Podstawowa w Darominie