Scenariusz zajęć z edukacji matematycznej z wykorzystaniem TiK
Uczestnicy: klasa 2
Nauczyciel prowadz±cy: Dominika Łasisz
Data: 21.01.2020
Czas: 45 minut
Temat zajęć: Obliczenia kalendarzowe, ćwiczenia utrwalaj±ce odczytywanie i zapisywanie znaków rzymskich, odczytywanie temperatury na termometrach i mapie pogody.
Cele ogólne:
- korzystanie z kalendarza w życiu codziennym,
- utrwalenie odczytywania i zapisywania znaków rzymskich od I do XII,
- utrwalenie odczytywania temperatury na termometrze i na mapie pogody.
Cele operacyjne (uczeń):
- potrafi korzystać z kalendarza w codziennym życiu,
- wykonuje obliczenia kalendarzowe,
- odczytuje i zapisuje podane liczby znakami rzymskimi,
- odczytuje temperaturę na termometrze.
Metody nauczania: słowne, pogl±dowe, czynne.
Formy nauczania: indywidualna, zbiorowa.
¦rodki dydaktyczne: w zakresie TiK:
- komputer z dostępem do Internetu,
- tablica multimedialna,
- aplikacja: LearningApps.org
- Pozostałe ¶rodki dydaktyczne: PM s.65 z. 1,2; M cz. 1 s. 82 z. 1, 2; M cz. 1 s. 81, PM s. 66, M cz. 1 z. 1, 2, 3.
Przebieg zajęć:
- Powitanie dzieci.
- Sprawdzenie obecno¶ci.
- Sprawdzenie pracy domowej.
- Przypomnienie wiadomo¶ci z ostatniej lekcji.
- Praca z kalendarzem, odpowiedzi na pytania: Ile dni ma tydzień? Ile dni może mieć miesi±c? Odczytywanie kartek z kalendarza, ile dni ma każdy miesi±c - praca z podręcznikiem.
- Przypomnienie nazw miesięcy.
- Nauczyciel uruchamia stronę https://learningapps.org/ i wł±cza aplikację, w której uczniowie maj± za zadanie ułożyć miesi±ce we wła¶ciwej kolejno¶ci -
- https://learningapps.org/display?v=pits734sj20 .
- Wprowadzenie pojęcia kwartał, sposoby podziału roku na kwartały, czytanie nazw miesięcy należ±cych do danego kwartału.
- Omówienie sposobu zapisywania dat (25 maja, 25 V).
- Nauczyciel ponownie uruchamia stronę https://learningapps.org/ i wł±cza aplikację,
- w której uczniowie utrwalaj± dni tygodnia - https://learningapps.org/display?v=pabkhv31v20 .
- Numerowanie i kolorowanie pięter budynku zgodnie z podanymi instrukcjami. Obliczanie działań zapisanych cyframi rzymskimi.
- Uruchomienie strony https://learningapps.org/ i wł±czenie aplikacji, w której uczniowie maj± za zadanie poł±czyć w pary znaki rzymskie z liczb± arabsk± - https://learningapps.org/display?v=phjt5fwz220, a także poł±czyć w pary nazwy miesięcy ze znakami rzymskimi - https://learningapps.org/display?v=p19yntv4c20.
- Przypomnienie sposobu odczytywania temperatury.
- Odczytywanie temperatury na mapie pogody, obliczanie różnicy między temperatur± w poszczególnych miejscach.
- Nauczyciel ponownie uruchamia stronę https://learningapps.org/ i wł±cza aplikację,
- w której uczniowie maj± za zadanie odczytać temperaturę i dopasować podpisy do termometrów - https://learningapps.org/display?v=pv9u0utt520.
- Powtórzenie i utrwalenie wiadomo¶ci z lekcji.
- Zadanie pracy domowej.
Opracowanie: Dominika Łasisz
© Szkoa Podstawowa w Darominie