Scenariusz zajęć z edukacji matematycznej z wykorzystaniem TiK


Uczestnicy: klasa 2 Nauczyciel prowadz±cy: Dominika Łasisz Data: 21.01.2020 Czas: 45 minut Temat zajęć: Obliczenia kalendarzowe, ćwiczenia utrwalaj±ce odczytywanie i zapisywanie znaków rzymskich, odczytywanie temperatury na termometrach i mapie pogody. Cele ogólne:
  • korzystanie z kalendarza w życiu codziennym,
  • utrwalenie odczytywania i zapisywania znaków rzymskich od I do XII,
  • utrwalenie odczytywania temperatury na termometrze i na mapie pogody.
Cele operacyjne (uczeń):
  • potrafi korzystać z kalendarza w codziennym życiu,
  • wykonuje obliczenia kalendarzowe,
  • odczytuje i zapisuje podane liczby znakami rzymskimi,
  • odczytuje temperaturę na termometrze.
Metody nauczania: słowne, pogl±dowe, czynne. Formy nauczania: indywidualna, zbiorowa. ¦rodki dydaktyczne: w zakresie TiK:
  • komputer z dostępem do Internetu,
  • tablica multimedialna,
  • aplikacja: LearningApps.org
  • Pozostałe ¶rodki dydaktyczne: PM s.65 z. 1,2; M cz. 1 s. 82 z. 1, 2; M cz. 1 s. 81, PM s. 66, M cz. 1 z. 1, 2, 3.
Przebieg zajęć:
  1. Powitanie dzieci.
  2. Sprawdzenie obecno¶ci.
  3. Sprawdzenie pracy domowej.
  4. Przypomnienie wiadomo¶ci z ostatniej lekcji.
  5. Praca z kalendarzem, odpowiedzi na pytania: Ile dni ma tydzień? Ile dni może mieć miesi±c? Odczytywanie kartek z kalendarza, ile dni ma każdy miesi±c - praca z podręcznikiem.
  6. Przypomnienie nazw miesięcy.
  7. Nauczyciel uruchamia stronę https://learningapps.org/ i wł±cza aplikację, w której uczniowie maj± za zadanie ułożyć miesi±ce we wła¶ciwej kolejno¶ci -
  8. https://learningapps.org/display?v=pits734sj20 .
  9. Wprowadzenie pojęcia kwartał, sposoby podziału roku na kwartały, czytanie nazw miesięcy należ±cych do danego kwartału.
  10. Omówienie sposobu zapisywania dat (25 maja, 25 V).
  11. Nauczyciel ponownie uruchamia stronę https://learningapps.org/ i wł±cza aplikację,
  12. w której uczniowie utrwalaj± dni tygodnia - https://learningapps.org/display?v=pabkhv31v20 .
  13. Numerowanie i kolorowanie pięter budynku zgodnie z podanymi instrukcjami. Obliczanie działań zapisanych cyframi rzymskimi.
  14. Uruchomienie strony https://learningapps.org/ i wł±czenie aplikacji, w której uczniowie maj± za zadanie poł±czyć w pary znaki rzymskie z liczb± arabsk± - https://learningapps.org/display?v=phjt5fwz220, a także poł±czyć w pary nazwy miesięcy ze znakami rzymskimi - https://learningapps.org/display?v=p19yntv4c20.
  15. Przypomnienie sposobu odczytywania temperatury.
  16. Odczytywanie temperatury na mapie pogody, obliczanie różnicy między temperatur± w poszczególnych miejscach.
  17. Nauczyciel ponownie uruchamia stronę https://learningapps.org/ i wł±cza aplikację,
  18. w której uczniowie maj± za zadanie odczytać temperaturę i dopasować podpisy do termometrów - https://learningapps.org/display?v=pv9u0utt520.
  19. Powtórzenie i utrwalenie wiadomo¶ci z lekcji.
  20. Zadanie pracy domowej.

Opracowanie: Dominika Łasisz

© Szkoa Podstawowa w Darominie