Scenariusz zajêæ z jêzyka angielskiego z wykorzystaniem TIK w klasie V
Nauczyciel prowadz±cy: Sylwia Pajdała
Data: 10.01.2020
Temat: Big world – revision. Powtórzenie materiału leksyklano-gramatycznego z rozdziału 4.
Cele lekcji:
- powtórzenie i utrwalenie słownictwa zwi±zanego z elementami krajobrazu, zainteresowaniami, zwierzętami i przymiotnikami ich opisuj±cymi.
- powtórzenie zasad stopniowania przymiotników w języku angielskim
- powtórzenie słownictwa zwi±zanego z pytaniem o opinie oraz wrażaniem własnej opini
- ćwiczenie umiejętno¶ci receptywnych (słuchanie i czytanie)
¦rodki dydaktyczne:
- podręcznik oraz zeszyt ćwiczeń English Class A1+
- monitor interaktywny
Faza wstępna:
- Nauczyciel sprawdza listę obecno¶ci oraz pracę domow±
- Nauczyciel podaje temat lekcji oraz przedstawia uczniom jej cele.
- Uczniowie zapisuj± temat zajęć w zeszytach przedmiotowych.
Faza zasadnicza:
- Uczniowie wykonuj± na monitorze interaktywny zadanie polegaj±ce na dopasowaniu zdjęć do nazw elementów krajobrazu.
- Link: https://learningapps.org/display?v=ptzji40r519
- Uczniowie wykonuj± zadanie z podręcznika, w którym z podanych liter, korzystaj±c ze wskazówek układaj± nazwy elementów krajobrazu (zad.1 str.62).
- Uczniowie rozwi±zuj± krzyżówkę zawieraj±c± nazwy elementów krajobrazu.
- Link: https://learningapps.org/display?v=pjcev45e220
- Uczniowie wykonuj± zadanie z podręcznika, w którym wybieraj± przymiotnik, który we wła¶ciwy sposób uzupełnia zdanie (zad. 2 str. 62).
- Uczniowie wyszukuj± przymiotniki w kwadracie wyrazowym w aplikacji learning apps.
- Link: https://learningapps.org/display?v=pg0n082u520
- Uczniowie wykonuj± zadania z podręcznika, polegaj±ce na uzupełnieniu zdań przymiotnikami w stopniu wyższym i najwyższym (zad. 3 i 4 str. 62).
- Uczniowie uzupełniaj± zdania przymiotnikami w stopniu wyższym lun najwyższym w aplikacji learning apps.
- Link: https://learningapps.org/display?v=ps4zdgkcj20
- Uczniowie układaj± w odpowiedniej kolejno¶ci dialog zawieraj±cy wyrażenia opinii oraz pytania o opinię (zad. 7 str. 62)
- Uczniowie czytaj± tekst i odpowiadaj± na pytania dotycz±ce jego tre¶ci (zad. 8 i 9 str. 63)
Opracowanie: Sylwia Pajdała
© Szko³a Podstawowa w Darominie