Scenariusz zajêæ z jêzyka angielskiego z wykorzystaniem TIK w klasie V


Nauczyciel prowadz±cy: Sylwia Pajdała

Data: 10.01.2020

Temat: Big world – revision. Powtórzenie materiału leksyklano-gramatycznego z rozdziału 4.

Cele lekcji:

  • powtórzenie i utrwalenie sÅ‚ownictwa zwi±zanego z elementami krajobrazu, zainteresowaniami, zwierzÄ™tami i przymiotnikami ich opisuj±cymi.
  • powtórzenie zasad stopniowania przymiotników w jÄ™zyku angielskim
  • powtórzenie sÅ‚ownictwa zwi±zanego z pytaniem o opinie oraz wrażaniem wÅ‚asnej opini
  • ćwiczenie umiejÄ™tno¶ci receptywnych (sÅ‚uchanie i czytanie)


¦rodki dydaktyczne:

  • podrÄ™cznik oraz zeszyt ćwiczeÅ„ English Class A1+
  • monitor interaktywny


Faza wstępna:

  • Nauczyciel sprawdza listÄ™ obecno¶ci oraz pracÄ™ domow±
  • Nauczyciel podaje temat lekcji oraz przedstawia uczniom jej cele.
  • Uczniowie zapisuj± temat zajęć w zeszytach przedmiotowych.


Faza zasadnicza:

  1. Uczniowie wykonuj± na monitorze interaktywny zadanie polegaj±ce na dopasowaniu zdjęć do nazw elementów krajobrazu.
  2. Link: https://learningapps.org/display?v=ptzji40r519
  3. Uczniowie wykonuj± zadanie z podręcznika, w którym z podanych liter, korzystaj±c ze wskazówek układaj± nazwy elementów krajobrazu (zad.1 str.62).
  4. Uczniowie rozwi±zuj± krzyżówkę zawieraj±c± nazwy elementów krajobrazu.
  5. Link: https://learningapps.org/display?v=pjcev45e220
  6. Uczniowie wykonuj± zadanie z podręcznika, w którym wybieraj± przymiotnik, który we wła¶ciwy sposób uzupełnia zdanie (zad. 2 str. 62).
  7. Uczniowie wyszukuj± przymiotniki w kwadracie wyrazowym w aplikacji learning apps.
  8. Link: https://learningapps.org/display?v=pg0n082u520
  9. Uczniowie wykonuj± zadania z podręcznika, polegaj±ce na uzupełnieniu zdań przymiotnikami w stopniu wyższym i najwyższym (zad. 3 i 4 str. 62).
  10. Uczniowie uzupełniaj± zdania przymiotnikami w stopniu wyższym lun najwyższym w aplikacji learning apps.
  11. Link: https://learningapps.org/display?v=ps4zdgkcj20
  12. Uczniowie układaj± w odpowiedniej kolejno¶ci dialog zawieraj±cy wyrażenia opinii oraz pytania o opinię (zad. 7 str. 62)
  13. Uczniowie czytaj± tekst i odpowiadaj± na pytania dotycz±ce jego tre¶ci (zad. 8 i 9 str. 63)

Opracowanie: Sylwia Pajdała

© Szko³a Podstawowa w Darominie