Scenariusz zajęć z matematyki w kl. VI z wykorzystaniem TIK


Nauczyciel prowadz±cy: Aneta Forc
Data: 17.12.2019r.
Temat zajęć: Droga, prędko¶ć, czas-powtórzenie wiadomo¶ci.
Lekcja powtórzeniowa - temat przewidziany na dwie jednostki lekcyjne. Cel lekcji: Wykorzystanie poznanych wiadomo¶ci dotycz±cych prędko¶ci, drogi, czasu do rozwi±zania quizu PASUJˇCE PARY i zadań z zeszytu ćwiczeń pt. sprawdĽ, czy umiesz.

KomentarzCele uczenia się:

Uczeń:

  • powtórzy i utrwali wiadomo¶ci dotycz±ce obliczania drogi, prędko¶ci i czasu
  • zastosuje poznane wiadomo¶ci i zdobyte umiejętno¶ci w praktyce – quiz PASUJˇCE PARY i zadania z zeszytu ćwiczeń
  • będzie doskonalił umiejętno¶ci pracy w grupie


Kryteria sukcesu:
  • zamienia jednostki
  • oblicza przebyt± drogę
  • oblicza prędko¶ć w opisanych sytuacjach
  • oblicza czas w jakim można pokonać dany dystans
  • wykorzysta poznane wiadomo¶ci i zdobyte umiejętno¶ci w praktyce.


Metody

  • pogadanka
  • aktywizuj±ca –quiz PASUJˇCE PARY


Formy pracy

  • praca w grupach
  • praca z cał± klas±


¦rodki dydaktyczne

  • kartki z numerkami
  • komputer z dostępem do internetu
  • monitor interaktywny
  • zeszyt ćwiczeń, podręcznik


Formy wykorzystania TIK:

quiz PASUJˇCE PARY –
  • czas https://learningapps.org/watch?v=py5c1pojj19
  • droga https://learningapps.org/watch?v=pn52g9whj19
  • prędko¶ć https://learningapps.org/watch?v=pis94w9rn19


Przebieg lekcji:

Faza wprowadzaj±ca:

Temat lekcji: : Droga, prędko¶ć, czas-powtórzenie wiadomo¶ci.

  • Czynno¶ci organizacyjno – porz±dkowe.
  • Sprawdzenie pracy domowej.
  • Podanie tematu lekcji i jej przebiegu. Wspólne ustalenie celu lekcji.
  • Podanie kryteriów sukcesu.


Faza realizacyjna:

  1. Omówienie zasad rozwi±zywania quizu PASUJˇCE PARY
  2. Podział uczniów na trzy grupy czteroosobowe.
  3. Rozwi±zywanie quizu PASUJˇCE PARY przygotowanego przez nauczyciela.
  4. Rozwi±zywanie zadań z zeszytu ćwiczeń


Faza podsumowuj±ca:

  • Omówienie wyników quizu
  • Kryteria sukcesu - samoocena uczniów
  • Oceny za pracę na lekcji.
  • Praca domowa –zadania z podręcznika

Opracowanie:Aneta Forc

© Szkoła Podstawowa w Darominie