Scenariusz zajęć z matematyki w kl. VIII z wykorzystaniem TIK
Nauczyciel prowadz±cy: Aneta Forc
Data: 7.01.2020r.
Temat zajęć: Obliczenia procentowe -ćwiczenia.
Lekcja ćwiczeniowa- temat przewidziany na dwie jednostki lekcyjne.
Cel lekcji: Wykorzystanie poznanych wiadomo¶ci dotycz±cych obliczeń procentowych do rozwi±zania quizu Pasuj±ce pola i zadań z podręcznika i zeszytu ćwiczeń.
Cele uczenia siÄ™:
Uczeń:
- utrwali wiadomo¶ci dotycz±ce obliczań procentowych
- zastosuje poznane wiadomo¶ci i zdobyte umiejętno¶ci w praktyce – quiz Pasuj±ce pola i zadania z podręcznika i zeszytu ćwiczeń
- będzie doskonalił umiejętno¶ci pracy w grupie
Kryteria sukcesu:
- zamienia liczbÄ™ na procent i procent na liczbÄ™
- oblicza liczbÄ™ gdy dany jest jej procent
- oblicza procent danej liczby
- oblicza o ile procent więcej o ile procent mniej
- wykorzysta poznane wiadomo¶ci i zdobyte umiejętno¶ci w praktyce.
Metody
- pogadanka
- aktywizuj±ca –quiz Pasuj±ce pola
Formy prac
- praca z cał± klas±
- praca indywidualna
¦rodki dydaktyczne
- komputer z dostępem do internetu
- monitor interaktywny
- zeszyt ćwiczeń, podręcznik
Formy wykorzystania TIK: quiz Pasuj±ce pola
Pasuj±ce pola: https://learningapps.org/watch?v=px7v4yokk20
Przebieg lekcji:
Faza wprowadzaj±ca:<
/i>
Temat lekcji: :Obliczenia procentowe -ćwiczeni.
- Czynno¶ci organizacyjno – porz±dkowe.
- Sprawdzenie pracy domowej.
- Podanie tematu lekcji i jej przebiegu. WspĂłlne ustalenie celu lekcji.
- Podanie kryteriĂłw sukcesu.
Faza realizacyjna:
- Rozwi±zywanie zadań z podręcznika
- Omówienie zasad rozwi±zywania quizu PASUJˇCE PARY .
- Rozwi±zywanie quizu PASUJˇCE PARY przygotowanego przez nauczyciela.
Faza podsumowuj±ca:
- OmĂłwienie wynikĂłw quizu
- Kryteria sukcesu - samoocena uczniĂłw
- Oceny za pracÄ™ na lekcji.
- Praca domowa –zadania z zeszytu ćwiczeń
Opracowanie:Aneta Forc
© Szkoła Podstawowa w Darominie